Παρουσία στο διαδίκτυο

Το Flat Design εμφανίστηκε πρώτη φορά το 2010, αλλά απέκτησε μεγάλη δυναμική και ξεκίνησε να χρησιμοποιείται κατά κόρων στη σχεδίαση ιστοσελίδων από το 2013 και μετά. Και ενώ οι περισσότεροι περίμεναν ότι το Flat Design θα είχε φύγει πλέον από το προσκήνιο, όπως έχει γίνει με αρκετές άλλες σχεδιαστικές τάσεις στο παρελθόν, το Flat Design είναι ακόμα παρόν, εξελίσσεται και βελτιώνεται συνεχώς, και είναι ίσως το πιο πολυσυζητημένο web design trend.

To Flat Design είναι μία μινιμαλιστική σχεδιαστική προσέγγιση που δίνει έμφαση στη χρηστικότητα. Για αυτόν ακριβώς το λόγο δεν χρησιμοποιεί πολύπλοκα διακοσμητικά στοιχεία στη σχεδίαση ή διάφορα στοιχεία που δεν εξυπηρετούν κανένα απολύτως σκοπό, και αποσπούν άσκοπα την προσοχή του χρήστη. Το Flat Design χαρακτηρίζεται από καθαρότητα στη σχεδίαση, αρκετό κενό χώρο, φωτεινά χρώματα με μεγάλη αντίθεση και καθαρά γραφικά.

Αντοχή στο χρόνο και εξέλιξη

Η αντοχή του στο χρόνο βασίζεται κυρίως στην απλότητα που το χαρακτηρίζει. Στην περίπτωση της flat σχεδίασης, οι web designers δεν δημιουργούν πολύπλοκα γραφικά για να αναδείξουν το ταλέντο τους, δημιουργούν γραφικά για να βελτιώσουν το User Experience. Και στους χρήστες αρέσει πολύ αυτό. Επίσης, το flat design αρέσει και στους developers αφού βοηθά αρκετά στην ανάπτυξη ιστοσελίδων, καθώς είναι «συμβατό» με frameworks και interfaces της εποχής (responsive design). Και ας μην ξεχνάμε ότι υιοθετήθηκε από τους καλύτερους. Όταν η Apple (iOS 7) και η Microsoft (Windows 8) σχεδιάζουν το UI των λειτουργικών τους συστημάτων βασιζόμενοι σε ένα σχεδιαστικό trend, ο υπόλοιπος κόσμος ακολουθεί!

Παρόλο που το Flat Design κέρδισε την κοινότητα των σχεδιαστών πάρα πολύ γρήγορα, η εξέλιξη του είναι αργή αλλά σταθερή. Σήμερα, η επίπεδή σχεδίαση έχει εμπλουτιστεί με ελαφρές διακοσμητικές πινελιές. Τα περισσότερα παραδείγματα Flat Design του παρόντος χρησιμοποιούν σκιές και χρώματα που δεν «υπακούουν» στους κανόνες της συγκεκριμένης τάσης και γραμματοσειρές που ξεπερνούν τα όρια της αρχικής επίπεδης σχεδίασης. Και αυτή του η εξέλιξη, είναι και ο βασικός λόγος που έχει υιοθετηθεί τόσο πολύ από πολλούς web designers και εξελίσσεται προς το καλύτερο και σε διαφορετικά πρότυπα σχεδιασμού.

Το responsive design είναι μια σειρά από τεχνικές που επιτρέπουν στις ιστοσελίδες, να προσαρμόζονται δυναμικά «on the fly» (άμεσα) σε κάθε διάσταση(size) και προσανατολισμό (orientation) οθόνης, και κατά συνέπεια σε όλες τις φορητές συσκευές (smartphones, tablets κ.α.) .

Αξίζει να προσέξουμε τα εξής:

Αυτό που «προσαρμόζεται δυναμικά» δεν είναι απλά το πλάτος του περιεχομένου. Στο responsive design μπορούμε να αλλάξουμε εντελώς τη δομή, το layout, τις εικόνες, το μέγεθος των γραμματοσειρών και φυσικά το περιεχόμενο της σελίδας, δίνοντας στο site μας τη δυνατότητα να προσαρμόζεται σε κάθε διάσταση οθόνης, αλλάζοντας ακόμα και δομικά στοιχεία του, έτσι ώστε ο χρήστης να βλέπει πάντα την καταλληλότερη έκδοση για τη συσκευή που χρησιμοποιεί.

Η προσαρμογή των responsive sites γίνεται με βάση την ανάλυση της οθόνης του χρήστη. Όταν το site εμφανιστεί στην οθόνη μικρής ανάλυσης ενός κινητού, ο χρήστης θα δει την αντίστοιχη έκδοση του. Το ίδιο θα συμβεί αν το site εμφανιστεί στην οθόνη ενός tablet ή στην οθόνη ενός mini laptop κ.ο.κ. Το ότι η τεχνική του responsive design ανιχνεύει την ανάλυση οθόνης και όχι την συσκευή, σημαίνει πως sites που κατασκευάζονται με αυτή την τεχνική, έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόζονται και σε μεγαλύτερες οθόνες όπως π.χ. οθόνες μεγάλης ανάλυσης των desktop PCs.

To responsive design, εκτός από την ανάλυση λαμβάνει υπόψιν του και τον προσανατολισμό, το orientation. Έτσι, όταν π.χ. κρατάμε ένα tablet οριζόντια δηλαδή σε landscape μπορούμε να έχουμε άλλη εμφάνιση της σελίδας από ό,τι όταν το κρατάμε κάθετα, δηλαδή σε portrait. Το ίδιο ισχύει φυσικά και με τα κινητά τηλέφωνα.

Ένα responsive design site μπορεί να προσαρμόζεται δυναμικά και on the fly. Αυτό σημαίνει ότι η αλλαγή εμφάνισης γίνεται στο front end, στον ίδιο τον browser του χρήστη με αποτέλεσμα ο χρήστης να έχει τη δυνατότητα να δει άμεσα αυτή την αλλαγή όταν π.χ. αλλάζει το orientation της συσκευής του από landscape σε portrait. Αυτό το ίδιο στοιχείο είναι που επιτρέπει στα responsive sites να αλλάζουν δυναμικά όταν ο χρήστης μικρύνει με το ποντίκι του το μέγεθος του παράθυρου του browser του. Τότε θα δει τη σελίδα να μεταμορφώνεται δυναμικά μπροστά στα μάτια του.

Πλεονεκτήματα:

1. Γιατί να στραφεί τελικά κανείς στο responsive design; Γιατί να επιλέξει κανείς μία πιο περίπλοκη και τεχνικά απαιτητική λύση για το site του;

2. Βελτιωμένο user experience (UX): Ο βασικός λόγος είναι φυσικά η παροχή ενός θετικού user experience στους χρήστες ανεξαρτήτως μέσου και τρόπου πρόσβασης στη σελίδα μας.

3. Κόστος: Αν και ακριβότερο από ένα παραδοσιακό site, η λύση του responsive design ενδεχομένως είναι οικονομικότερη από το να προσπαθούσε κανείς να δημιουργήσει ξεχωριστές σελίδες και εφαρμογές για κάθε συσκευή.

4. Future-proof!: Ένα responsive site θα προσαρμοστεί σε οποιαδήποτε νέα συσκευή ή ανάλυση, η οποία μπορεί να μην είναι ακόμα διαθέσιμη και να μην γνωρίζουμε.

5. Συντήρηση: Η συντήρηση του περιεχομένου αλλά και η τεχνική συντήρηση είναι ευκολότερη, αφού μιλάμε για ένα site και όχι πολλαπλές διαφορετικές ιστοσελίδες.

Άρα:

Προσφέρουμε στο χρήστη με ένα όνομα, μια ενιαία εικόνα ανεξαρτήτως συσκευής, με ενιαίο σχεδιασμό και ένα περιεχόμενο.

Ο σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ευτυχώς όμως για τους web designers, το διαδίκτυο είναι γεμάτο από πρότυπα και προτάσεις, που εμπεριέχουν αξιόλογες πηγές έμπνευσης, και κάνουν τη δουλεία τους λίγο πιο εύκολη.

Ποιές είναι όμως οι μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ένας web designer;

1) Integration (Ενσωμάτωση)
Η απρόσκοπτη συμβατότητα της ιστοσελίδας με άλλες εφαρμογές τρίτων είναι πολύ σημαντικός παράγοντας. Το τελικό αποτέλεσμα αποτελεί επένδυση για τον εκάστοτε ενδιαφερόμενο, καθώς η επεκτασιμότητα της ιστοσελίδας και η προσαρμογή νέων λειτουργιών, μέσω της ενσωμάτωσης εξωτερικών πρόσθετων ή εφαρμογών, απαιτούν λιγότερο κόπο και μικρότερο κόστος.

2) Προσβασιμότητα
Θα ήταν εκπληκτικό αν όλοι οι web designers σχεδίαζαν λαμβάνοντας υπόψην τους την δυνατότητα πρόσβασης από όλους σύμφωνα με τους κανόνες περί προσβασιμότητας που έχει θεσπίσει η W3C, αλλά και η πρόσβαση από ηλικιωμένους και γενικά από ανθρώπους που έχουν προβλήματα όρασης.

3) Responsive Design
Το responsive design, είναι «must» στη σύγχρονη σχεδίαση ιστοσελίδων! Στην εποχή που κυριαρχούν οι φορητές συσκευές (tablets, smartphones), το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας πρέπει να “εμφανίζεται” σωστά σε όλα τα μεγέθη οθόνης. 

4) User Experience Design
Το UX παίζει καίριο ρόλο στην σχεδίαση ιστοσελίδων και γενικά αποτελεί ολόκληρη επιστήμη όσον αφορά στη σχεδίαση ιστοσελίδων και εφαρμογών. H θετική (καλή) εμπειρία χρήσης της ιστοσελίδας σας σημαίνει και θετική εικόνα για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προβάλονται σε αυτή.

5) Ταχύτητα
Η ταχύτητα φόρτωσης μίας ιστοσελίδας είναι επίσης ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για τους επισκέπτες. Στις ιστοσελίδες με μεγάλο χρόνο φόρτωσης, παρατηρείται υψηλό bounce rate (δηλαδή το ποσοστό των χρηστών που εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα, χωρίς να κάνουν καμία άλλη ενέργεια) και χαμηλό ποσοστό μετατροπής των επισκεπτών σε πελάτες.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε λάβει υπόψην σας τα παραπάνω για την δημιουργία της ταυτότητας σας στο διαδίκτυο!

Το Διαδίκτυο καθημερινά εξελίσσεται ως η ισχυρότερη πηγή πληροφόρησης.

Ένα σημαντικό όφελος του Διαδικτύου είναι η δυνατότητά του στο να παρέχει υπηρεσίες επικοινωνίας αποτελεσματικά, εκμηδενίζοντας τις αποστάσεις.

 

Η διαφήμιση σας στο Internet είναι εξαιρετικά σημαντική ιδιαίτερα σήμερα γιατί:

  • προσεγγίζει ένα συνεχώς αυξανόμενο πληθυσμό (χρήστες του διαδικτύου).

  • Είναι πάντοτε προσβάσιμη οποιαδήποτε χρονική στιγμή και διαθέσιμη παντού, από οποιοδήποτε σημείο στον κόσμο.

  • Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά διαφημιστικά μέσα (έντυπο, τηλεόραση, ραδιόφωνο) παρέχει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, όπως η δυνατότητα ανανέωσης των πληροφοριών, η δυνατότητα αναζήτησης και εύρεσης, καθώς και οι δυνατότητες διαλογικότητας (ευελιξία χρόνου, επανάληψη διαφήμισης κ.α).

Η διαφημιστική προβολή στο Internet σας προσφέρει την καλύτερη δυνατή σχέση τιμής / απόδοσης και το μικρότερο κόστος από οποιοδήποτε άλλο τρόπο διαφήμισης.

Επίσης σε αντίθεση με τα παραδοσιακά διαφημιστικά μέσα (έντυπο, τηλεόραση, ραδιόφωνο) παρέχει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, όπως:

- η δυνατότητα ανανέωσης των πληροφοριών

- η δυνατότητα αναζήτησης και εύρεσης

- οι δυνατότητες διαλογικότητας (ευελιξία χρόνου, επανάληψη διαφήμισης, κ.α).

 

Διανύουμε πλέον την εποχή της πληροφορίας, και είναι πλέον απαραίτητο για κάθε επαγγελματία και κάθε επιχείρηση να έχει παρουσία στο διαδίκτυο, με μια επαγγελματική ιστοσελίδα.

Είναι κρίσιμο λοιπόν, να έχετε παρουσία στο διαδίκτυο, έχοντας μια ιστοσελίδα με καλό σχεδιασμό και ανανεωμένο περιεχόμενο. Οι πιο βασικοί λόγοι, είναι:

1. Προσδίδετε κύρος και αξιοπιστία, στο όνομα και την επιχείρηση σας
Στις μέρες μας, κάθε πιθανός πελάτης σας, πριν ξοδέψει χρήματα σε ένα προϊόν ή μία υπηρεσία που θέλει, κάνει πρώτα μια έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο. Εχοντας λοιπόν μια επαγγελματική ιστοσελίδα, δείχνετε ότι ακολουθείτε τη ροή της τεχνολογίας, και δημιουργείτε μια σωστή επαγγελματική εικόνα για εσάς και την επιχείρηση σας, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στους επισκέπτες και υποψήφιους μελλοντικούς πελάτες σας.

2. Απευθύνεστε σε ευρύτερο κοινό, προωθώντας την επιχείρηση και τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας
Στην σημερινή εποχή, όλοι οι έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Στο σπίτι, στη δουλειά, στο δρόμο. Είναι λοιπόν πολύ εύκολο κάποιος να εντοπίσει την επιχείρηση σας με μια απλή, διαδικτυακή αναζήτηση. Μια ιστοσελίδα που θα σας προβάλει στο διαδίκτυο, θα τραβήξει την προσοχή, θα σας κάνει γνωστούς και πιθανότατα θα αυξήσει την πελατεία σας.

3. Είναι ευκολότερο για εσάς, να ανανεώνετε τις πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας
Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη που αποκομίζει μία επιχείρηση από την κατασκευή ιστοσελίδας, είναι ότι μπορεί εύκολα και γρήγορα, χωρίς ιδιαίτερο κόπο και χωρίς υψηλό κόστος, να ανανεώνει τις πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, οποιαδήποτε στιγμή θέλει, διατηρώντας έτσι και το κοινό της ενημερωμένο.

 

Είναι κρίσιμο λοιπόν, να έχετε μια ιστοσελίδα με καλό σχεδιασμό και ανανεωμένο περιεχόμενο !!!

Η ιστοσελίδα σας, είναι η ταυτότητα και η βιτρίνα σας στο διαδίκτυο !!!

Newsletter

By subscribing to our mailing list you will always be update with the latest news from us.
Go to top